تولید محتوا

شما ایده‌های خوبی دارید؛ اما دوست دارید «بهترین» ایده‌ها را داشته باشید و آنها را اجرایی کنید. همچنین در هر مجموعه‌ای که فعال هستید ممکن است ایده‌های خوبی برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف داشته باشید. «رسامد» به شما کمک می‌کند تا از مرحله ایده‌پردازی تا اجرا به بهترین آثار برسید و این رمز موفقیت است.
یکی از مشکلات ایده‌پردازان برای تولید محتوا ـ به ویژه در محتوانویسی یک ایده به چند فرم مختلف ـ هنگامی است که برای یافتن کارشناسانِ متخصصِ تولید محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای باید زمان زیادی صرف کنند. ما این مشکل را برای شما حل می‌کنیم تا در کم‌ترین زمان به آنچه می‌خواهید برسید.

تألیف زندگی‌نامه و تاریخ شفاهی

پس از عبور از سده‌های میانی میلادی و پس از گسترش صنعت چاپ و انتشار در عصر رنسانس، جنبشی در صنعت ادبی جهان پدیدار شد با عنوان زندگی‌نامه‌نویسی. زندگی‌نامه‌ها می‌توانند در قالب خودنوشت و یا دیگرنوشت تهیه شوند و در آن آرا، تفکرات، روند تحول و شرایط دستیابی به جایگاه خاص شرح داده می‌شود.
افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دینی، اقتصادی، علمی و … در ایران، دهه‌های متمادی است که دست بر زندگی‌نامه‌نویسی (یا با قلم خود یا با کمک از قلم دیگران) دارند و آثار ممتاز بسیاری در این حوزه تولید و منتشر شده است.
همچنین تاریخ شفاهی یک فرآورده برای آفرینش در تمام ابعاد هنری و ادبی است که در آن چگونگی خلق تا تداوم سازمان‌ها، آثار بصری یا مکتوب یا تجسمی، با زبانی هنرمندانه در قالب کتاب یا مستند تصویری تشریح می‌شود. تاریخ شفاهی، دوگویی است و مصاحبه‌کننده یک نقش و سهم اساسی در خلق این مستند دارد و محصول نهایی حاصل تجربه دو نفر است.
گروه «رسامد» با تکیه بر جمعی از افراد صاحب‌نظر در امور مختلف، نویسندگان و گرافیست‌های دارای جوایز، زندگی‌نامه شما و تاریخ شفاهی مدنظرتان را از طراحی مقدمات تا چاپ و توزیع اجرا می‌کند.

مشاوره انتشار کتاب و مقاله

انتشار کتاب بعد از مراحل‌ آماده‌سازی، تألیف، طراحی و چاپ، شامل مراحلی فنی و تخصصی از اخذ مجوز، فیپا و توزیع در بازار کتاب است که امری تخصصی و البته همراه با نکات ریز است. از سویی مقالات نگارش شده از سوی اهالی علم نیز باید در نشریات و فصلنا‌مه‌های مرتبط با موضوع به‌درستی امکان انتشار داشته باشند.
همچنین، انتشار مقاله در نشریات تخصصی و صنفی، از جمله مؤلفه‌ای ارتقای علمی پژوهشگران محسوب می‌شود. بدیهی است مطالعه، پژوهش، تدوین و نگارش مقاله، امری شخصی است که فرد پژوهشگر آن را انجام می‌دهد، اما انتشار آن در این نشریات تخصصی و صنفی، پروسه‌ای تخصصی است که تنها جمع محدودی از فعالان عرصه رسانه و مطلع از صنعت طبع نشریات، می‌توانند این پروسه را به نحو احسن و مطلوب اجرا کنند.
«رسامد» این ویژگی را دارد که به صاحبان کتاب و مقاله یاری برساند تا تولید آنها را به نحو مطلوبی انتشار دهد.

مشاوره نگارش یادداشت

یادداشت‌نویسی و مقاله‌نویسی در مطبوعات، منهای ذوق روزنامه‌نگاری، نیازمند یادگیری اصول و قواعد مشخصی است که اکثر کسانی در روزنامه‌ها قلم می‌زنند، اعم از روزنامه‌نگار و غیرروزنامه‌نگار، اعتنایی بدان ندارند. در فضای نشر ایران نیز منابع چندانی در این زمینه وجود ندارد و با محدودیت منابع علمی و دانشگاهی در حوزه‌ یادداشت‌نویسی و مقاله‌نویسی در مطبوعات مواجه هستیم. از سویی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با درخواست رسانه‌ها برای نگارش یادداشت و سرمقاله اختصاصی مواجه می‌شوند که با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، باید این درخواست را اجابت کنند.
نگارش یادداشت و سرمقاله امری تخصصی است و بر این اساس، جمع زیادی از مسئولینی که سابقه نویسندگی ژورنالیستی ندارند، در تهیه و نگارش آن دچار مشکل می‌شوند. «رسامد» آمادگی این را دارد که با توجه به همکاری گسترده با روزنامه‌نگارانی که دارد، این مشکل را برای متقاضیان برطرف سازد.

مشاوره نگارش متن سخنرانی

نگارش متون تخصصی در زمینه‌های مختلف یک کار تخصصی است. قرار نیست هر متخصصی یک نویسنده متبحر باشد و از سوی دیگر، بسیاری از افراد متخصص و دست‌به‌قلم آماده خدمت‌رسانی به افرادی هستند که نیازمند ارائه دیدگاه‌های خود در قالب مقاله، سرمقاله، متن سخنرانی و … هستند.
«رسامد» در زمینه نگارش، تدوین و انتشار این نوشتار بهترین پیشنهادها را به شما ارائه می‌دهد.

تدوین کارنامه و گزارش عملکرد

یکی از پردرخواست‌ترین موارد در سازمان‌ها و تشکل‌ها، گردآوری کارنامه عملکرد و گزارش کار به شکل مکتوب است و تیم «رسامد» این امکان را دارد که با استفاده از محتویات ارائه شده، نشریات مورد نظر سازمان‌ها را با بهترین کیفیت به اجرا برساند و به سفارش‌دهنده ارائه دهد.

تولید و انتشار نشریه و کاتالوگ

اگر قصد دارید برای سازمان و شرکت خود نشریه داخلی و کاتالوگ معرفی برنامه‌ها و تولیدات را طراحی، آماده‌سازی و چاپ کنید، «رسامد» این آمادگی را دارد تا با استفاده از گروه فعالان در حوزه‌های نوشتاری و طراحی، ضمن ارائه مشورت در چگونگی تولید نشریه و کاتالوگ، شما در این امر مهم یاری برساند.
تخصص «رسامد» بهترین خروجی برای سفارش در این حوزه است.

تولید مستند پرتره و بیوگرافی

معرفی شما به عنوان عضو اثرگذار جامعه با تأکید بر توانایی، ابتکار و خلاقیت در فضای کسب و کار، تخصص و دانش علمی، عملی در حوزه‌های مختلف؛ شما چه مدرس و معلم باشید و چه ورزشکار، چه هنرمند باشید و چه یک کاسب موفق، چه کارآفرین باشید و چه یک مدیر، می‌توانید در قالب یک مستند پرتره جذاب به مخاطب خود معرفی شوید و او از سرگذشت، مرارت‌ها، پیمودن پله‌پله راه و تلاش‌های شما برای رسیدن به موقعیت فعلی باخبر شود.
مستند، روایت و بازنمایی واقعیت به زبان رسانه / هنر است. Documentary (مستندسازی) در تاریخ سینما و رسانه دارای جایگاهی ویژه است و مستند پرتره به عنوان یکی از گونه‌های مستند، همواره مورد توجه جوامع هنری و رسانه‌ای و کاربران بوده است. مستند پرتره در تعریف خود ساخت فیلم درباره چهره‌ای مشهور است و در عصری که مرور بصری جای مطالعه عمیق را گرفته، دارای جایگاهی خاص‌تر شده است. به عبارتی دیگر، مخاطب می‌تواند با یک کلیک، به دنیای فردی پا بگذارد که نیازمند دستیابی به شناختی عمیق‌تر از اوست.
در مستند بیوگرافی [زندگینامه‌ای]، دوربین بیشتر از یک مستند پرتره که قاعدتاً به فضای موضوعی پیرامون سوژه اصلی می‌پردازد، روی یک فرد و سرگذشت او تمرکز می‌کند و داده‌های مورد نیاز مخاطب را منتقل می‌کند.
«رسامد» با برخورداری از تیم متبحر و مبتکر در کارگردانی، تصویربرداری و نورپردازی، صدابرداری و فضاسازی با صداوتصویر و جلوه‌های ویژه بصری و گرافیکی، گفتارنویسی و تدوین، نسبت به تولید مستندهای پرتره و بیوگرافی از شما اقدام خواهد کرد و با بهترین کیفیت، خود را آماده خدمت‌گزاری به شما کرده است. بخشی از پیش‌تولید این پروژه‌ها به گفتگو و کنکاش پیرامون شخص شما‌ توسط تیم پژوهش اختصاص می‌یابد و در ادامه استراتژی تولید با هماهنگی و جلب اعتماد شما مشخص خواهد شد. نسخه نهایی اثر با تایید شما در خروجی‌های متنوع فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

طراحی و تولید پست و استوری

استفاده کاربران از اپلیکیشن اینستاگرام و مرور ثانیه‌ای استوری‌های این نرم‌افزار، این امکان را به شما می‌دهد که داده‌های خود را در قالب طرح‌های گرافیکی استوری به مخاطب ارائه دهید. انتخاب هوشمندانه عکس، طرح، قلم، رنگ و هر آنچه به گرافیک مرتبط است، می‌تواند در اثرگذاری و جذابیت نقش تعیین‌کننده داشته باشد که این کار به سفارش شما و توسط کارشناسان متبحر ما انجام می‌شود.

طراحی و تولید پادکست

پادکست (Podcast) یا وب‌آوا، استفاده از تمایل دیرین مخاطب به شنیدن است. قطعاً همراهی با پادکست‌ها، برای آن دسته از افراد که با شنیدن از طریق رادیو بیشتری دارند، یک ابزار ارتباطی قوی‌تر است ضمن آن که برای نسل جدید که با شنیدن پادکست از طریق ابزارهای شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اند یک فرصت ویژه برای یادگیری و اثرپذیری محسوب می‌شود. پادکست که به آن رادیوی اینترنتی هم گفته می‌شود، یک برنامه ترکیبی است که در آن با استفاده از کلام و موسیقی می‌توان داده‌ها را به کاربر ارائه کرد. امروز با فراگیری و تکامل پادکست‌ها، با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی، پادکست‌ها قالب ارائه جذاب‌تری به خود گرفته‌اند و در شبکه‌های مجازی مانند صفحات تلگرام و اینستاگرام قابلیت دسترسی دارند ضمن آن که به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین ابزارهای ارتباطی به شمار می‌آیند چرا که مخاطبان، می‌توانند صرفاً توسط یک گوشی همراه و هدفون یا هندزفری، در حالی که چشمان خود را بسته‌اند، به صورت شنیداری با دنیای آن همراه شوند.
«رسامد»، این امکان را به شما می‌دهد که توسط تیم‌های کارشناس و متخصص در زمینه صدا و تدوین، ایده‌های شما را در قالب سری‌ پادکست‌ها به اجرا برسانید.

طراحی و تولید رزومه تصویری

شناخت اجتماعی، یکی از نیازهای موجود بسیاری از افراد پرتلاش در جامعه است. امروز شما برای شناساندن سابقه، دانش و حجم فعالیت‌های خود می‌توانید به یک کارت ویزیت ساده بسنده نکنید و رزومه‌ تصویری خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. رزومه تصویری مانند اینفوگرافی بیشترین اطلاعات را در کم‌ترین زمان ارائه می‌دهد ضمن آن که می‌تواند با استفاده از عنصر حرکت و موسیقی، گزینه جذاب‌تری برای معرفی شما باشد.
برای تولید رزومه تصویری، استفاده از داده‌های متنی و صوتی و متریال تصویری موجود در آرشیو شخصی شما (اعم از ویدئو و عکس) با انتخاب یک مشی شخصی برای طراحی گرافیکی توسط تیم «رسامد» انجام می‌شود.

ایجاد صفحه در ویکی‌پدیا

صفحات ویکی‌پدیا به عنوان یک سایت مرجع در جستجوهای اینترنتی، یکی از پرمراجعه‌ترین و پربازدیدترین صفحات اینترنتی به شمار می‌آید. تیم «رسامد» این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که داده‌های خود (اعم از اطلاعات، رزومه، آدرس صفحه اینترنتی، عکس‌ها و …) را در صفحه مرجع خود به دو زبان فارسی و انگلیسی در ویکی‌پدیا بارگذاری کنید، ضمن آن که مدیریت و به‌روزرسانی این صفحات را نیز می‌توانید با اطمینان، به «رسامد» بسپارید.

مستندنگاری و مستندسازی

هویت و اصالت آنچه از تاریخ به ما رسیده است، چه این تاریخ دوردست باشد و یا نزدیک، باید حفظ شود. ابنیه‌ها، باغ‌ها، روابط، شکل‌گیری جریان‌ها و سازمان‌ها و هر آنچه از ایده‌ای صفر به تولیدی کامل تبدیل شده و همچنین مستندسازی آثار علمی و تخصصی شخصیت‌های حقیقی شامل سخنرانی‌ها (تصویری و مکتوب)، مجموعه مقالات و نوشته‌ها، مصاحبه‌ها در رسانه‌ها، مواردی همچون بازدیدهای میدانی مسئولین، کلاس‌های درس و آموزش، و نیز جلسات و هم‌اندیشی‌های کاری و اداری و … شامل این موارد می‌شود که راه حفظ و نگهداری آن در مستندنگاری و مستندسازی است.
اصول این تهیه مستند بیشتر در قالب مکتوبات در تیراژ مناسب است که از گزند تغییر و اعمال تحریفات احتمالی بعدی مصون است؛ اما بدیهی است برخی از مستندسازی‌ها تنها قابلیت تصویری دارد.
پژوهشگران در حوزه‌های مختلف با «رسامد» همکاری دارند تا با مستندنگاری و مستندسازی هر آنچه برای شما مهم است، در حفظ و نگهداری تاریخ آن و ارزش تاریخی آن اقدام مناسب صورت بگیرد.